Точното и актуално счетоводство е в основата на всеки успешен малък бизнес. Без значение какъв тип бизнес управлявате, разбирането на най-добрите счетоводни практики е от съществено значение за поддържане на гладкото функциониране на бизнеса ви сега и в бъдеще.системи за консултантски компании
Ако изучаването на счетоводството на малкия бизнес ви се струва плашещо, не се страхувайте. Открийте различните възможности, с които разполагате, и защо е толкова важно да водите подробна финансова документация.MKA Finance
Каква е ролята на счетоводителя.системи за логистични компании
Счетоводството е част от счетоводството, която се занимава със събирането и организирането на финансови документи. Това означава, че задачата на счетоводителя е да събира, организира и архивира всяка част от данните, свързани с финансите на вашата компания. Счетоводителят отговаря за съставянето:регистрация по ддс
Фактури.системи за производители на щори и дограми
Квитанции. системи за козметика и фармация
записи за заплати.системи за сервизни организации
извлечения от сметки.N-zoom
Банкови извлечения и извлечения от кредитни карти.Видове граждански договори и тяхното приложение
Данъчни формуляри и декларации.Колко струва допълнително здравно осигуряване | Ecovis
Въпреки че счетоводството включва тези задължения по събиране на данни, тази област обикновено включва и анализ на числата и изготвяне на прогнози за печалбите и загубите. Счетоводството като термин обаче не включва непременно такива дългосрочни изчисления и анализи. Въпреки това доброто водене на счетоводство гарантира, че разполагате с числата и данните, които са ви необходими, за да помогнете на счетоводителя си да направи прогнози за бъдещето на вашия бизнес и да диагностицира финансовото му състояние.www.mkafinance.com
Значението на счетоводството в малкия бизнес.Правни услуги Ecovis Bulgaria
Проследяване на рентабилността.Въведение в софтуерното тестване – Безплатен QA курс
Проследяването на рентабилността на фирмата ви позволява да проследите приходите си във времето и да планирате начини за нейното подобряване в бъдеще. Измерването на рентабилността ви позволява лесно и бързо да проследявате транзакциите и да определяте колко печели бизнесът ви от материални запаси. Някои полезни коефициенти на рентабилност, които ви позволяват да оцените ефективността на вашата компания, включват:счетоводни услуги софия
Коефициент на брутен марж
Марж на печалбата
Коефициент на възвръщаемост на активите
Възвръщаемост на собствения капитал
Възвръщаемост на използвания капитал
Поддържане на паричния поток и подобрено финансово управление
Като отговорен собственик на малък бизнес или счетоводител трябва да сте наясно с потоците от приходи на вашата компания. С помощта на точното счетоводство можете да разберете колко печели бизнесът ви по отношение на приходите и да проследите разходите си, за да сте сигурни, че имате достатъчно пари в брой, за да покриете бизнес разходите си. Правилното водене на финансовата отчетност ви улеснява да анализирате финансовото състояние на вашата фирма и да определите областите, които се нуждаят от подобрение.документи за регистрация по ддс
Счетоводството ви помага да се подготвите за данъчно облагане
Ако управлявате новосъздадена фирма, можете да спестите време, като записвате всички транзакции в момента на тяхното възникване. Това ви спестява проследяването на важната финансова информация за края на фискалния период в последния момент. С правилното водене на счетоводството можете да определите видовете данъци и да изчислите предварително дължимата сума.МКА ФИНАНС
По-лесно отчитане
Като собственик на бизнес сте отговорни за отчитането на важни финансови данни за вашата фирма пред потенциални инвеститори и други заинтересовани страни. Счетоводните програми, които включват графики, диаграми и други визуални помощни средства, улесняват повишаването на точността на данните и подобряват комуникацията, когато ухажвате инвеститори.
Също така отговаряте за комуникацията със служителите си и им позволявате да знаят финансовото състояние на фирмата ви. Те трябва да знаят дали фирмата постига някакъв напредък и как те допринасят за нейното развитие. Счетоводното отчитане гарантира, че разполагате с правилната информация, за да разговаряте с екипа си и да ги накарате да се чувстват като част от компанията.
Оценяване на резултатите и планиране на бъдещето.Срокове за съхранение на счетоводни документи
Точното счетоводно отчитане ви помага да проследите финансовите документи на фирмата и да оцените нивата на нейното представяне. Можете да погледнете назад, да видите закономерности и дори да направите сравнение с предишни бизнес години. Счетоводството ви позволява да имате по-добро разбиране за областите във вашия бизнес, в които можете да съкратите разходите.
Възможно е да се наложи да промените стратегията си и да направите корекции, за да сте сигурни, че ще останете на върха на бизнеса си.
Правилното водене на счетоводството ви позволява също така да определите областите във вашата компания, които биха могли да се възползват от подобрения. Ако сте собственик на малък бизнес, е необходимо да определите прогнози и да прогнозирате бъдещето на бизнеса си. Счетоводното отчитане ви позволява да разберете дали вашият малък бизнес се нуждае от допълнителни служители или изисква оперативни промени.
Какви финансови документи трябва да водите?
Обсебеността от документацията е добра черта, която трябва да притежавате като собственик на малък бизнес. Не забравяйте да съхранявате следните документи:
Разписки
Фактури
Записи за заплати
Банкови извлечения и извлечения от кредитни карти
Извлечения от инвестиционни сметки
Данъчни декларации
Отделете време за организиране на документацията си, независимо дали това означава да си купите шкаф за документи или да използвате етикетната машина. Съхраняването на документацията в облака също гарантира, че тя е лесно достъпна в цифров формат от всяко устройство. Ако сте сигурни, че записите ви са добре организирани, това може да ви спести голямо главоболие, ако някога бъдете подложени на одит.
Като собственик на бизнес сте длъжни да съхранявате финансовите и данъчните документи в продължение на шест години след данъчната година, в която са получени; добре е да съхранявате тези архивни документи както на хартиен носител, така и в цифров формат за по-голяма сигурност. Документите, които са по-стари от шест години, могат да бъдат безопасно унищожени, като се наеме професионална компания за унищожаване на документи. За цифровите записи QuickBooks ви позволява лесно да изтривате или сгъстявате данните за историческите транзакции, за да спестите място за съхранение и да защитите чувствителна финансова информация.
Изготвяне на финансови отчети
Финансовите отчети съставляват голяма част от ежедневната работа на счетоводителите. Един подробен финансов отчет обикновено включва следните три елемента:
Баланс
Отчет за приходите и разходите
Отчет за паричните потоци
Като собственик на бизнес най-вероятно ще трябва да изготвяте пълен финансов отчет поне веднъж годишно за данъчни цели. Въпреки това има много причини да изготвяте и тримесечни или месечни финансови отчети. Честите финансови отчети са чудесен начин да проверите бюджета си и да разберете къде можете да направите корекции, ако е необходимо.
Счетоводни методи
Ръчно водене на счетоводство
Ръчното водене на счетоводство е „традиционният“ начин за изготвяне и документиране на финансовите отчети на вашия бизнес. При този метод може да използвате счетоводна книга с химикалка и хартия или офлайн програма като Microsoft Excel или Word, за да записвате приходи, разходи, лихви и всички други елементи на паричния поток, които се появяват във финансовия отчет. Ръчният метод може да работи, ако предпочитате практически подход, но може да отнеме много време и да остави повече възможности за човешки грешки.
Метод за онлайн счетоводство
При онлайн счетоводството се използва софтуер, който се грижи за повечето от изчисленията и въвеждането на данни вместо вас. Програма като софтуера за облачно счетоводство QuickBooks, например, може да ви помогне да проследявате приходите и разходите много по-бързо, отколкото бихте могли с традиционна счетоводна книга.
Възможно е също така да свържете софтуера си за облачно счетоводство с други финансови програми, които бизнесът ви използва, като например онлайн банкиране или приложения за мобилни плащания. С всичкия си софтуер, свързан чрез облака, плащанията, които извършвате и получавате, могат автоматично да се записват в цифрова счетоводна книга. След това софтуерната програма може да направи изчисленията вместо вас, давайки ви точна картина на общите ви приходи и разходи, която се актуализира при всяко движение на парите ви.
Счетоводният софтуер на QuickBooks в облака разполага и с опции за заплати, проследяване на разходи и инвентаризация. Подобна програма много улеснява проверката на записите ви на вашия лаптоп или смартфон, дори когато сте извън офиса.
Каква е разликата между еднократното и двукратното счетоводно записване?
При еднократното счетоводно записване всяка операция се записва като единичен запис в счетоводната книга, докато при двукратното счетоводно записване една операция се записва два пъти. Например, ако извършите продажба за 30 USD, в системата на двойното въвеждане тази транзакция може да бъде записана като печалба в книгата за приходите и като намаление на общата стойност на материалните запаси.
Счетоводството с еднократно въвеждане е по-просто – трябва да записвате всяка транзакция само веднъж. Това може да е достатъчно за много малки предприятия, които не са регистрирани. Например, ако работите на пълен работен ден, но имате страничен бизнес, в който продавате ръчно изработени бижута, едностайното счетоводство вероятно е достатъчно, за да регистрирате печалбите и разходите си от този страничен бизнес, така че да можете да декларирате сумите в данъците си.
Ако обаче бизнесът ви е регистриран или е единственият ви източник на доходи, методът на еднократното вписване просто няма да ви свърши работа. Методът на двойното записване оставя по-малко възможности за грешки, което го прави по-добър избор за балансиране на сложни счетоводни книги. Освен това той не е толкова по-сложен. С помощта на облачен счетоводен софтуер за водене на счетоводство на малкия бизнес можете до голяма степен да автоматизирате процеса.
Имайте предвид, че простотата на еднократното счетоводно записване не дава възможност за съобразяване с GAAP. Тази невъзможност за съобразяване с изискванията на GAAP може да не се отнася за много малки предприятия, които трябва само да могат да илюстрират метод за изпълнение на изискванията за отчитане на данъците и служителите. Всяко предприятие, което трябва да подчертае паричния поток неразпределената печалба или други промени в позицията във финансово отношение, трябва да използва система за двойно записване.
Данъчна декларация 101
Всеки се надява на голяма данъчна декларация през пролетта. Като собственик на малък бизнес, доброто водене на счетоводството е най-добрият начин да гарантирате, че ще извлечете максимална полза от данъчната си декларация. Ако наемате външен счетоводител, който да изготви данъчните ви декларации, предоставянето на подробни финансови документи на счетоводителя не само ускорява работата, но и проследяването на всяка парична сума, преминала през бизнеса ви през годината, може да открие възможности за данъчни облекчения и връщане на данъци, които може да не сте взели предвид.
В Канада има голямо разнообразие от категории, които потенциално могат да бъдат декларирани като бизнес разходи, включително, но не само:
Застрахователни такси
Данък върху собствеността
Разходи за храна и развлечения
Счетоводни такси
Пътувания
Консумативи
Може да е трудно да си спомните всички тези елементи, но ако водите подробни счетоводни книги, в края на годината ще имате запис на всеки елемент, за който сте похарчили пари, а след това ще можете да сверите този запис със списъка на приспадащите се бизнес разходи на Канадската агенция за приходите и да знаете точно какви суми можете да претендирате и какви не.
В началото на годината погледнете списъка с приспадащи се разходи и определете в кои категории е най-вероятно да похарчите пари. Помислете за създаване на етикетирана папка за всяка от тези категории разходи. По този начин, когато направите покупка, можете веднага да подадете касовата бележка в съответната категория разходи, което ще ви спести време, когато трябва да направите изчисленията на разходите си.
Воденето на счетоводство в продължение на няколко години също така ви улеснява да прецените колко данъци ще дължите. Ако печалбите и загубите ви остават донякъде стабилни в продължение на няколко години, можете да добиете представа колко ще трябва да заделяте всяка година за данъци или колко трябва да начислявате на клиентите си за GST или HST.
Всяка провинция в Канада има различен праг за това кога собственикът на бизнес е длъжен да плаща данъци на тримесечни вноски, а не като еднократна сума в края на годината.
В Квебек годишният праг е 1800 USD нетни данъчни задължения.
Във всички останали провинции и територии годишният праг е 3 000 долара нетни данъчни задължения
Във всички случаи бизнесът ви трябва да надхвърли данъчния праг за две последователни години. Представете си например, че управлявате бизнес в Онтарио и миналата година сте дължали 3500 долара данъци след подаване на декларация. Проверявате финансовите си документи и установявате, че тази година бизнесът е бил по-бавен и очакваните нетни дължими данъци тази година ще бъдат само 2900 USD. В този случай все още можете да платите данъците си като еднократна сума в края на годината. Ако обаче бизнесът ви е бил стабилен тази година и отново дължите над 3000 USD, ще трябва да започнете да плащате на тримесечни вноски.
Ако плащате данъците си на вноски, тримесечните и дори месечните финансови отчети могат да ви бъдат наистина полезни. Ясната картина на приходите ви в рамките на определено тримесечие улеснява определянето на размера на данъка, който трябва да платите за този тримесечен период.
Намиране на счетоводител
Вече трябва да имате доста добра представа за тънкостите на счетоводството на малкия бизнес. В Канада има много опитни и компетентни счетоводители, които могат да ви помогнат в разработването на система за водене на финансова отчетност. Едно добро място, откъдето можете да започнете търсенето на счетоводител, е Quickbooks. Професионален консултант може да ви помогне с воденето на счетоводството на малкия бизнес и с инсталирането или научаването как да използвате счетоводен софтуер в облака.
Директориите на фирмите на дипломираните професионални счетоводители на уебсайта CPA Canada са друго чудесно място за намиране на счетоводител. Всяка провинция и територия има своя собствена версия на този уебсайт, която може да ви помогне да намерите квалифициран CPA във вашия регион или да ви насочи към курсове и квалификации, за да усъвършенствате собствените си умения.
Стандартите за бизнес счетоводство и отчетност се различават леко в отделните провинции, така че е важно да намерите счетоводител, който е базиран в същия регион, в който управлявате бизнеса си.
В идеалния случай искате също така да намерите счетоводител или счетоводна фирма, които имат опит във вашия бранш. Точно както стандартите за отчитане се различават по региони, те се различават и по отрасли. Когато се съмнявате, не се страхувайте да разговаряте с други собственици на бизнес и да разберете как са наели счетоводител и какви счетоводни методи предпочитат да използват.
Заключение
Има какво да научите, но доброто и качествено счетоводство не трябва да бъде сложно. Следвайте тези стъпки, за да започнете да се занимавате със счетоводството на малкия бизнес:
Запазете и организирайте всички записи и разписки
Определете кой счетоводен метод (еднократен или двукратен; касов или начислен и т.н.) е най-подходящ за вас
Изтеглете качествен счетоводен софтуер в облака
Упражнете се да създавате подробен финансов отчет
Наемете професионален счетоводител, който да ви покаже как се работи